Helgetur til Langedrag

Andre turen med teltet gikk til Langedrag. Planen var fredag til søndag med fjelltur ved naturparken på lørdag.

Kom opp til Langedrag på fredag kveld og blir møtt med en fabelaktig plass å sove på takker være mannen min sin leting på Google Maps. Blir møtt med en utsikt uten like. Og fant fort ut at vi like gjerne kunne bli her resten av helgen.

Og selvfølgelig måtte badevannet testes ut. Finnes ikke noe bedre enn å hoppe i vannet etter en lang arbeidsuke og bare bli der. Skvatt litt til når fisken prøvde å nappe deg i tåa og myggen prøvde å bruke ansiktet som buffetmåltid. Men ellers var det ikke noe feil å være her.

Parfoto 2020

Etter en god dukkert var det klart for å lage seg middag. Vinen ble tatt frem og til middag ble det sopp pasta. Hundene fikk etter et greit måltid kose seg med hvert sitt bein. Ingen klagde på å kunne være ute. Lærte litt fra forrige tur og fant den perfekte avstanden mellom de tre. Så de kunne leke litt men samtidig ikke hekte seg sammen. Og dermed ble det også mindre bjeffing.

Tre fornøyde hunder på tur

Etter litt for mange timer hadde gått var det på tide å finne senga. Denne gangen fikk gamla lov til å være med opp i teltet. Og hu som elsker å bare nyte utsikter klagde ikke på å kunne ligge i teltåpningen å titte utover.

Utsikten fra teltet

Morgen etter ble det prøving av å lage primusbrød! Dette skal så absolutt lages på flere turer. Nystekt varmt brød på morgen var ikke feil. Og det ble gjerne et par biter for mye. Men vi skulle jo på gåtur så det forbrennes fort igjen.

Primusbrød

Og etter et lite morgenbad ble det å sette seg i bilen og ture videre til dagens tur i Langedrag Naturpark. Vel fremme ved Langedrag tok vi turen opp i fjellene bak naturparken. Etter en god gåtur. Dog litt kortere enn den vi så ut først satte vi oss ned å nøt utsikten før vi satt nesa mot bilen. Odin var nok den mest slitne på turen så han slang vi på nakken en del av veien ned. Selv med 3 slitne hunder og 2 voksne ble det en fin gåtur ned og. Og da vi kom tilbake til bilen var vi ekstremt glade for at vi hadde snudd der vi snudde. Hadde vi gått videre opp til den øverste toppen vi snakket om hadde vi nok truffet på uværet på toppen. Nå rakk vi å komme til bilen.

Kjapp tur forbi gaupen og fjellreven før vi kom oss opp på fjellet
Turglade hunder
Liten seter oppå fjellet
Utsiktsbilde med alle tre

Photoshoot

Lite skogsområde
Sliten pjokk på pappas skuldre
Funka bra på matmor også

Etter en liten handletur i Geilo gikk turen tilbake til vår plass for helgen. Og heldigvis var det ingen andre som hadde kommet ditt. Vi satte ut dyra og gjorde klar fiskestanga. Og da kom regnet vi trodde vi hadde kjørt fra 😛 Når dette var over og alt så bra ut, prøvde vi oss på ny på fiskelykken. Og etter noen kast både på det ene og det andre stedet ser vi regnet komme inn vannet. Gjett om vi var raske både for å få opp snøret og få inn bikkjene i buret. Og slik gikk kvelden. Mye inne i bilen før det endelig ble bra vær på kvelden og vi kunne sette oss ned med et glass vin og kose oss før vi tok natten.

Trolsk kveldsstemning

Dagen etter var det bare å pakke sammen teltet og få dyra ut på en kjapp lufting før vi kjørte avgårde å fant oss en koselig veikro å spise frokost på.

Regnfull morgen
Eventyrlig kafé ved Hallingporten

Selv med regnet og lite fiskelykke ble det alt i alt en fin helgetur for alle